1718956614989668

Horecava 2018: “Voel, hoor, zie, ruik en proef de toekomst”

Jan 15, 2018
Melanie van Kooten-Morton

Van 8-11 januari vond de Horecava weer plaats in de RAI, Amsterdam. Vier dagen lang konden ondernemers en professionals in de food industrie volop netwerken, ideeën uitwisselen en zaken doen. Waar het thema de afgelopen “Ontmoet je vakgenoten was” was het thema dit jaar aansprekender: “Voel, hoor, zie, ruik en proef de toekomst”. Hier werd volop aandacht aan besteed door de standhouders. Als bezoeker van de Horecava observeerden wij een aantal innovaties en initiatieven.

Papier van steen

Van milieuvriendelijke initiatieven worden we altijd blij. Een bijzonder product vonden we het papier dat gemaakt is van steen in plaats van bomen: waterproof, moeilijk te scheuren en bovendien vervaardigd zonder chemische middelen: Stone-paper.nl.

Enge brouwsels

DE Tulp HorecavaVerdacht maar met potentieel was de kaasthee van Lebo Kaas. “In Azië is dit al een aantal jaren een enorme hit. Inmiddels is deze trend overgewaaid naar Amerika en Europa. IJsthee met een romige laag verse roomkaas met zoete en zoute smaaktonen… De lichtzoute roomkaas biedt een mooi tegenwicht tegen de tannines (bitter) in de thee. Door een goede balans van zoet, zout en romig ontstaat een ware smaakexplosie, als een verfrissende ‘theemilkshake’.”
Bron: Misset Horeca

 

Latte Art Lattis HorecavaMinder blij werden we van de koffiemishandeling die plaatsvond op de stand van Jacobs Douwe Egberts. De gekleurde latte-art, wat uiteraard een creatieve poging was tot zinnenprikkeling was wat ons betreft een eng-ogend brouwsel. Een giftig fel blauw en rood tulpje op een cappuccino, dat moet je gewoon niet willen. Houd koffie puur zoals de Italianen het bedoeld hebben. Dan hebben we liever de mooie witte zwaan die gemaakt was door de barista op de stand van Lattis.
Bron afbeelding JDE Tulp: Misset Horeca

Bellavita – Geïntegreerde expo voor Italiaanse producten

Voor het eerst vond de Bellavita Expo plaats tijdens de Horecava. Bezoekers konden kennis maken met bijzondere Italiaanse ambachtelijke fine food producten en wijnen. Bellavita Expo is de grootste ambachtelijke Italiaanse voedsel- en drankententoonstelling buiten Italië en verbindt professionals die een passie hebben voor authentieke Italiaanse producten van hoge kwaliteit. Noemenswaardig vond onze marketingmanager de MozzaRisella: een 100% plantaardige mozzarella, vervaardigd van bruine rijst die wel heel erg leek op echte mozzarella.

Horecava Koffiehal

WMF-Espresso-op-ApeKarIn de hal waar Koffie, Thee & Cacao en Bakkerij samen te vinden waren stond WMF’s Piaggio Apekar met WMF Espresso. Een echte eyecatcher. Wist je dat Buscaglione een speciale ApeBar heeft voor op kantoor? Deze ApeBar wordt volledig ingericht mét espressomachine en Buscaglione bonen. Uiteraard via PerTazza voor een all-in prijs per kop.

Buscaglione ApeBar

 

Wine Professional: Cocktails, koffie en thee

Buscaglione Bar Horecava - Wine Professional 2018Ter afsluiting bezochten we de Wine Professional waar Buscaglione er dit jaar weer prachtig bijstond met Newby Teas en London Essence, die hier met haar high end mixers haar primeur maakte. Top bartender Richard Zijlstra verwende bezoekers met bijzondere cocktails, zoals de espresso-tonic Bonaparte, terwijl barista Victor Constandse zorgde voor perfectie in koffiespecialiteiten.

 

 

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Archief Koffienieuws

Door deze site te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

PerTazza gebruikt cookies om u een zo goed mogelijk site bezoek te laten ervaren. Door onze site te gebruiken en/of door cookies te accepteren gaat u akkoord met het gebruik van functionele, analytische, tracking cookies. Functionele cookies zorgen ervoor dat de site goed werkt. Denk bijvoorbeeld aan cookies voor onze zoekfunctie. Met analytische cookies krijgen we inzicht in hoe u gebruik maakt van PerTazza.nl (en echtekoffieopkantoor.nl). Hiermee kunnen wij onze website verbeteren. Analytische cookies houden bij hoe vaak promotionele content is bekeken en voorkomen dat u te vaak dezelfde advertentie ziet. PerTazza heeft conform de EU-richtlijnen en de General Data Protection Regulation (GDPR) een bewerkingsovereenkomst met Google gesloten en heeft het delen van gegevens met Google uitgezet. Wilt u voor al uw internetactiviteiten voorkomen dat uw gegevens gebruikt worden door Google Analytics, dan kunt u de Google Analytics Opt-out Browser Add-on installeren voor uw webbrowser. Voor meer informatie met betrekking tot hoe wij omgaan met uw privacy, zie onze Privacyverklaring (PDF).

Close