Nilfisk - Van kantoorinrichting naar koffie - "Duidelijke kwaliteitskeuze"

Nilfisk – Van kantoorinrichting naar koffie

Jan 24, 2019
Melanie van Kooten-Morton

Nilfisk

Nilfisk heeft een sterke focus op innovatie en zet in op intensieve en duurzame relaties met klanten, leveranciers en medewerkers. Nilfisk is van origine een Deens bedrijf, bestaat reeds 113 jaar en is één van ’s werelds grootste producenten op het gebied van professionele reinigingsapparatuur. Door sterke organische groei en een flink aantal overnames is Nilfisk de laatste decennia sterk uitgebreid. Groei is dan ook het belangrijkste middel, zowel qua marktaandelen en producten als qua mensen om het succesvolste bedrijf in haar branche ter wereld te blijven. Nilfisk heeft wereldwijd ruim 5800 werknemers. De cultuur van Nilfisk is open, informeel, direct en betrokken. In Nederland hebben ze 95 medewerkers. Allemaal werken zij samen aan de visie: Building the future of cleaning together.

PerTazza interviewde Donja Pieters over de keus voor Buscaglione koffie op kantoor.

“We waren helemaal niet op zoek naar koffie maar oriënteerden ons bij Branding voor nieuwe kantoormeubelen. We proefden daar de koffie en kwamen er dus per toeval achter dat PerTazza deze Buscaglione koffie beschikbaar maakt voor de zakelijke markt. Onze koffieautomaat beneden was kapot en was aan vervanging toe. Boven hadden we een bonenautomaat. We zaten dus al in dubio over wat we gingen doen. De machine boven beneden zetten of een extra machine erbij?

In het verleden hebben we ook gevriesdroogde koffie gehad en dat wilden we absoluut niet meer. Dit is echte kwaliteitskoffie en doordat het goede koffie is voel je je sneller verzadigd. Vaak al na twee koppen.

We willen koffie en thee voor ons personeel faciliteren. Zo doen we dat ook twee keer per week met manden fruit. Ook vinden we het belangrijk dat bezoekers goede koffie krijgen. We willen niet dat ze na een bezoek achteraf denken: daar drink ik geen koffie meer. We hebben dus duidelijk een kwaliteitskeuze gemaakt. Vroeger hadden we heel veel smaken Pickwick. We hebben nu gekozen voor Taylors of Harrogate. Het aantal smaken is teruggebracht naar zes en we vinden het zalig.”

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Archief Koffienieuws

Contact Us