Universal Music kiest Buscaglione koffie

Aug 09, 2016
Melanie van Kooten-Morton

Universal Music - Kees Jan WillebroodseUniversal Music is de grootste muziekmaatschappij ter wereld en zorgt ervoor dat muziek van nationale en internationale artiesten zoals Take That, The Rolling Stones, Paul McCartney, Anouk en Marco Borsato vermarkt worden.

De Nederlandse vestiging, gelegen in Baarn, koos na een democratisch proces onder 150 medewerkers voor Buscaglione koffie van PerTazza.

 

 

 

 

De koffiekeuze bij Universal Music – Een democratisch proces

Kees Jan Willebroordse:

Na zeven jaar waren we toe aan een betere, luxere koffie. Aangezien we hier ook artiesten ontvangen is het belangrijk dat we ze ook goede koffie kunnen serveren.

In het voortraject heb ik, samen met mijn collega Bert, gekeken wat er op de markt beschikbaar was. PerTazza was de eerste die ons uitnodigde. Uiteindelijk hebben we drie partijen geselecteerd die allemaal in dezelfde prijsklasse zaten en de kwaliteit boden die wij zochten. De keuze van de koffie wordt net zo gepassioneerd beleefd door de medewerkers als de cao-onderhandelingen. Daarom hebben we drie machines laten neerzetten en hebben we een maand lang iedereen hun mening laten geven. Het gaat immers om 100.000 koppen per jaar. Zo kwamen we tot een keuze met draagvlak.

De verschillende koffiesoorten kwamen elk uit een andere regio en er werd duidelijk gekozen voor de krachtige smaak van Italië. Bovendien bleek WMF de “Mercedes” te zijn onder de koffiemachines.

Universal Music Baarn

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van interessante klantcases, koffieweetjes en nieuws via onze nieuwsbrief.