Consuminderen - Genieten van kwaliteit boven kwantiteit!

Consuminderen zonder in te leveren op kwaliteit

Feb 26, 2016
Melanie van Kooten-Morton

Kwaliteitskoffie is niet “duur”

Meerdere jaren achtereen moeten stichtingen, ziekenhuizen en overheidsinstellingen bezuinigen. Elke cent die wordt uitgegeven wordt meerdere keren omgedraaid en kritisch bekeken. Waar koffie bij veel instellingen en organisaties een sluitpost is zien klanten van PerTazza dit vaak anders. Koffie is een investering in relaties en in de medewerkers. Kwaliteitskoffie is bovendien niet per definitie “duur”.

Verborgen kosten bij andere koffieleveranciers

Veel koffieleveranciers en organisaties richten zich op de machine. De eerste vraag die potentiële klanten aan ons vragen is meestal: “Wat kost een koffiemachine?” of “Verkoopt u ook koffiebonen?”.

Heel begrijpelijk want van oudsher is dit ook hoe de koffiemarkt tewerk ging.

De kosten zitten niet alléén in de koffiemachine. Ook al is de koffiemachine kostbaar, de werkelijke kosten zitten in bijkomende zaken zoals onderhoud, service, koffiebonen en accessoires zoals melk, roerstaafjes en suiker. Dit wordt in de meeste gevallen berekend volgens een nacalculatie.

PerTazza doet dit anders. Wij bieden een transparant all-in model waar alles verrekend is binnen één vaste prijs per kop. Dit blijkt ideaal voor organisaties waarbij er een sterk fluctuerende bezetting is, zoals bij SWV en Rhijnhof begraafplaatsen.

Kan dat wel? Consuminderen en toch genieten van kwaliteitskoffie?

Wij vinden van wel, en dat wordt ook beaamd door onze klanten.

SWV is bijvoorbeeld een 100% gesubsidieerde instelling die zich continu realiseert dat zij met zorgmiddelen werken die voor kinderen bestemd zijn. Er is bewust gekozen om niet op een dure (mooiere) locatie te zitten en er zijn geen leaseauto’s of bonussen. Wél is er gekozen voor kwaliteitskoffie. Het motto “Goed voor elkaar” heeft meerdere betekenissen voor de organisatie. Eén daarvan is om goed te zijn voor de medewerkers want die doen immers het werk met de cliënten. Directeur Erik Brandsema stelt zich met betrekking tot zijn kamer, meubilair en overige zaken op gelijke voet met zijn medewerkers. Hij vindt het belangrijk om hen te voorzien van goede kwaliteit koffie. Daarmee toont hij waardering voor hun inzet. Bovendien past het all-in prijs per kop model uitstekend bij de wisselende bezetting. Lees meer over Erik Brandsema’s visie op leiderschap.

Sneller verzadigd met baristakwaliteit koffie – Kwaliteit boven kwantiteit!

Doordat mensen sneller verzadigd zijn wanneer zij echte baristakwaliteit koffie drinken wordt er ook minder gedronken. Uiteraard scheelt dit in de kosten. Belangrijker nog is dat medewerkers en relaties zich meer gewaardeerd voelen. Er wordt een positief gevoel meegegeven. Koffie is immers beleving.

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Archief Koffienieuws

Contact Us