Gemaco kiest koffie van PerTazza

Gemaco kiest PerTazza

May 25, 2015
Melanie van Kooten-Morton

gemaco-5-img_3853-web-276x350 (1)Gemaco is Europees marktleider in de promotionele industrie. Op het kantoor in Breda werken 55 medewerkers die de top 100 bedrijven van Nederland voorzien van marketingmaterialen en full-service diensten.

Net als PerTazza, doet Gemaco het anders en staan transparantie, kwaliteit en innovatie vooraan bij alles wat zij doen. De promotionele industrie is net als de koffiewereld vrij traditioneel. Gemaco onderscheidt zich door een transparant en procesgericht businessmodel aan te bieden dat gebaseerd is op samenwerking met klanten en leveranciers. Door samen te werken met marktleiders op het gebied van marketingmaterialen weten zij het hoogste serviceniveau bij klanten aan te bieden.

Gemaco investeert veel in haar IT-omgevingen. Dit is uniek want er zijn weinig bedrijven in de sector die op een dergelijk grote schaal kunnen investeren om op dit niveau te presteren. Gemaco heeft als enige een eigen bedrijf, Unit, dat gespecialiseerd is in de bouw en het onderhoud van portalen en webshops die klanten in staat stellen om met zo min mogelijk moeite hun marketingmaterialen kunnen inkopen. Gemaco heeft contracten met grote ondernemingen zoals de ABN Amro en de NS. Hiervoor worden portalen ingericht waar verschillende stakeholders materialen (b.v. petten, kaarten enz.) kunnen bestellen.

Merkidentiteit versterkt door Buscaglione koffie
Algemeen directeur Rob Wilmer over de reden dat Gemaco voor PerTazza koos:

Gemaco koos voor PerTazza omdat zij heel goed aansluit bij de waardes die we hebben. Wij willen in het topsegment presteren, zowel naar onze klanten toe als onze leveranciers en ons personeel. Het moment dat mensen bij ons naar binnen stappen moet het een feestje zijn. Het moet een belevenis zijn waarbij mensen prettig gestemd zijn en begrijpen dat wij in de premier league spelen en dat wij proberen de beste service en producten te leveren. Wij vinden dat juist een kop koffie daar een verlengstuk van is.

Ieder gesprek begint met een kop koffie en de koffie is eigenlijk de entree om die beleving duidelijk te maken. Dat heeft zich ook bewezen.

Wij gebruiken de koffie ook als speels argument om bij ons langs te komen.

In uitingen zeggen we dan:

‘Kom langs bij Gemaco – we hebben in ieder geval de lekkerste Italiaanse koffie voor je klaarstaan.’

We gebruiken het ook als ijsbreker:

‘We hebben heel veel tijd erin gestoken om u een goed kopje koffie te presenteren.’

Regelmatig ontvangen wij mailtjes waarin we bedankt worden voor de heerlijke koffie. Mensen onthouden dat dus.

Koffie is bij ons zeker geen ondergeschoven kindje maar een serieuze bijdrage in de beleving van het merk Gemaco.”gemaco-2-img_3842-web

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Archief Koffienieuws

Contact Us