Koffie en het nieuwe werken

Koffie en het nieuwe werken

Sep 30, 2013
Melanie van Kooten-Morton

Onlangs schreef “anders denkende” consultant en spreker Nan van Grootel* over Het Nieuwe Werken. Het betrof een bedrijf dat zijn klanten de heerlijkste espresso serveerde terwijl haar medewerkers het met goedkope diepvrieskoffie moesten doen. “Waarom vieze, goedkope koffie voor de mensen die de klanten in de watten moeten leggen, maar wel goede koffie voor die klanten?” Dit terwijl organisaties door Het Nieuwe Werken riskeren dat collega’s van elkaar en van het bedrijf vervreemden.

Medewerkers werken vaker thuis of op externe locaties en dat benadeeld vaak het teamgevoel. Soms verdwijnt zelfs de koffieautomaat in zijn geheel van de werkvloer**. En laat het nou juist de koffie zijn die mensen bij elkaar brengt. Het verzamelpunt voor een praatje, een moment van rust wanneer iedereen het druk heeft.

Een aantrekkelijke coffee corner versterkt de saamhorigheid binnen uw organisatie. Echt lekkere koffie geeft een gevoel van warmte en thuiskomen. U geeft hiermee aan dat u waarde hecht aan de saamhorigheid en het welbevinden van uw medewerkers. Het geeft medewerkers een reden om informeel samen te komen en ideeën uit te wisselen. Dat zorgt voor binding en opent de deur naar meer creativiteit en innovatie. Want gelukkige en ontspannen medewerkers, die het gevoel hebben gewaardeerd te worden, raken minder snel opgebrand en houden meer energie over voor extra initiatieven.

showroom-branding-low

Bronnen:
*   http://nanvangrootel.com/het-nieuwe-werken-begin-bij-de-koffie/
** http://hetnieuwewerkenblog.nl/waar-toch-die-koffieautomaat/

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Archief Koffienieuws

Contact Us