Onderzoek naar koffie op De Zaak

Onderzoek naar koffie op De Zaak

Mar 15, 2016
Melanie van Kooten-Morton

Koffie en de werkvloer zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dutch Network Group heeft in samenwerking met koffieleverancier PerTazza onderzocht wat ondernemers belangrijk vinden aan koffie op de werkvloer.

Middels een enquête hebben 392 ondernemers hun mening gegeven over de koffie binnen hun bedrijf. Lees hieronder de samenvatting van de onderzoeksresultaten.

Koffie op de werkvloer krijgt een dikke voldoende

Gemiddeld beoordeelt de mkb-ondernemer koffie op de werkvloer met een 7,4. De waardering voor de koffie is afhankelijk van de koffiesoort die geschonken wordt. Koffiecapsules worden het hoogst gewaardeerd (8) en gevriesdroogde koffie valt het minst in de smaak (6,2).

Opvallend is dat hoe meer werknemers een bedrijf heeft, hoe minder tevreden ondernemers zijn over de koffie die wordt geschonken. Ondernemers met meer dan vijftig werknemers geven hun koffie gemiddeld een 6,3 en ondernemers met maximaal vier medewerkers beoordelen hun kop koffie met een 7,8.

Ondernemers vinden dat het serveren van goede koffie aan (potentiële) klanten bijdraagt aan het uitstralen van kwaliteit. Toch zijn ondernemers over het algemeen niet bereid om meer dan 9 cent per kop extra te betalen voor betere koffie. Nu denken de meeste ondernemers maximaal 20 cent per kop koffie te betalen.

Als meest belangrijke aan koffie op de werkvloer worden de volgende drie punten door ondernemers aangegeven:

    • Goede smaak
    • Duurzaamheid
    • Service bij onderhoud van het apparaat

Download hier het volledige onderzoeksrapport.

 

Bron:

Dutch Network Group, 2016

De Zaak, 2016

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Archief Koffienieuws

Contact Us